Zasady współpracy na szkolnej platformie microsoft Teams
Zasady współpracy na szkolnej platformie Microsoft Teams
Uruchomienie realizacji zadań dydaktycznych w formie zdalnej
Przed uruchomieniem realizacji zadań dydaktycznych dyrektor wspólnie z nauczycielami:
- Ustala czy uczniowie i nauczyciele mają dostęp do infrastruktury informatycznej, oprogramowania i Internetu umożliwiające interakcję między uczniami a nauczycielami prowadzącymi zajęcia.
- Ustala wraz z nauczycielami wspólne i jednolite technologie informacyjno-komunikacyjne wykorzystywane przez nauczycieli do realizacji zajęć.
- Określa zasady bezpiecznego uczestnictwa w zajęciach w odniesieniu do ustalonych technologii informacyjno-komunikacyjnych, o których mowa w pkt. 2.
- Ustala, we współpracy z nauczycielami, źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, z których uczniowie mogą korzystać.
- Jeżeli na posiadanym sprzęcie brak jest odpowiedniego oprogramowania do udziału w zajęciach, a opiekunowie oraz uczeń mają problemy z jego właściwą instalacją lub konfiguracją zgłaszają ten fakt niezwłocznie dyrektorowi. Dyrektor wyznacza pracownika, który wspomaga opiekunów ucznia w instalacji i konfiguracji oprogramowania, a jeżeli to nie przynosi rezultatu wykonuje instalację lub konfigurację za nich (za zgodą opiekunów).
Monitorowanie postępów uczniów
- Zajęcia zdalne są oceniane w zakresie pracy samodzielnej poprzez przesyłanie wykonanych zadań z wykorzystaniem platformy Office 365 MS Teams.
- Kopie sprawdzonych prac nauczyciel może udostępnić rodzicom/prawnym opiekunom do wglądu podczas konsultacji w szkole (po ustaniu zagrożenia epidemicznego).
- Bieżący dostęp do ocen wraz z uzasadnieniem rodzic/prawny opiekun ucznia i uczeń mogą sprawdzić za pomocą dziennika elektronicznego firmy Vulcan.
Wymagania co do platformy
- Zajęcia dydaktyczne w formie wideokonferencji prowadzone są w jednolitej technologii przez nauczycieli wszystkich przedmiotów. Zajęcia prowadzone są w Office 365 MS Teams oraz z wykorzystaniem wirtualnego dziennika firmy Vulcan.
- Nauczyciele przygotowują własne materiały lub korzystają z materiałów udostępnionych na platformie epodreczniki.pl
- Wszyscy uczniowie – członkowie platformy pracują wyłącznie w utworzonych zespołach.
- Konta na platformie do zdalnej nauki są zakładane przez administratora w placówce.
- Na platformie Teams każdy członek zespołu ma swoje indywidualne konto. Udostępnianie haseł i loginów jest zabronione.
- Konta są zakładane w domenie placówki. Niedopuszczalne jest wykorzystywanie prywatnych kont e-mail uczniów i nauczycieli.
- Administratorem założonych kont w domenie placówki jest wyznaczona osoba przez dyrektora (np. informatyk) i to on ma uprawnienia do zmiany ustawień kont, nadawania uprawnień czy resetowania hasła.
- Nauczyciele na podstawie założonych kont ustalają zespoły (klasy) i przypisują do nich uczniów.
- Oprogramowanie wykorzystywane do wideokonferencji posiada włączoną opcje poczekalni i to nauczyciel prowadzący lekcje „wpuszcza” uczniów na zajęcia, weryfikując przy tym czy wszyscy uczniowie są we właściwym zespole.
Organizacja lekcji w formie zdalnej
- Zajęcia w formie zdalnej odbywają się według planu zajęć obowiązującego podczas zajęć stacjonarnych.
- Lekcje on – line rozpoczynają i kończą prowadzący nauczyciele.
- Nauczyciel prowadzący zajęcia dla klasy przygotowuje materiały w wersji cyfrowej.
- Przygotowane materiały wraz z wyjaśnieniami i przykładami udostępniane są uczniom w formie cyfrowej.
- Materiały w formie cyfrowej udostępniane są za pomocą Office 365 MS Teams lub dziennika elektronicznego.
- Wykonane zadania przesyłane są nauczycielowi w postaci zdjęć lub materiału elektronicznego.
- Zajęcia dydaktyczne trwają 30 – 35 min. i podczas nich omawiany jest przez nauczyciela materiał z podstawy programowej.
- Nauczyciel może prowadzić zajęcia w szkole bez obecności uczniów.
- Podczas wideokonferencji sprawdzana jest obecność oraz omawiany materiał do samodzielnej pracy.
- Nauczyciel podczas sprawdzania obecności uczniów w formule zdalnej prosi ich o podanie pełnego imienia i nazwiska oraz numeru w dzienniku lub włączenia kamery wideo na czas sprawdzania obecności.
- Zajęcia są prowadzone w formule zdalnej z zastosowaniem aplikacji do wideokonferencji Office 365 MS Teams.
- Nauczyciel przekazuje prace domowe za pomocą narzędzia Office 365 MS Teams lub dziennika elektronicznego, gdzie umieszcza informacje o zadanej pracy domowej.
- Uczniowie odbywający zajęcia zdalne przesyłają wykonaną pracę domową za pomocą platformy Office 365 MS Teams lub dziennika elektronicznego.
- Podczas zajęć zdalnych wszystkie telewizory, radia i inne sprzęty w domu muszą być wyciszone.
- W trakcie lekcji nie wolno nagrywać, robić zdjęć, zrzutów ekranu itp. bez zgody osób w nich uczestniczących (podczas nagrywania wszyscy otrzymują automatycznie na swoich ekranach komunikat o nagrywaniu).
- Przejmowanie pulpitu może następować tylko za zgodą nauczyciela do celów związanych z lekcją.
- Nie wolno wrzucać linków, hasztagów itp. bez zgody osoby prowadzącej.
- Wyrażanie treści naruszających godność i dobra osobiste jest zabronione.
- Naruszenie powyższych zasad może mieć wpływ na ocenę zachowania.